Site icon Guia Fácil Lagos | Guia Comercial Grátis

CNN’s parent company AT&T has angrily denied funding controversial right-wing news network One America News

CNN’s parent company AT&T has angrily denied funding controversial right-wing news network One America News.The telecoms giant issued a statement after a Reuters investigation claimed its executives suggested OAN creator Robert Herring Sr create the conservative network to fill a gap in the market.But they didn’t deny that allegation, or a claim that they’d previously tried to buy a five per cent stake in the channel.

Instead, AT&T insisted its DirecTV cable service was not being used to ‘fund’ OAN, which is believed to derive 90 per cent of its revenue from subscription fees gleaned from AT&T subsidiary DirecTV. The statement said: ‘AT&T has never had a financial interest in OAN’s success and does not ‘fund’ OAN. ‘When AT&T acquired DirecTV, we refused to carry OAN on that platform, and OAN sued DirecTV as a result..’Four years ago, DirecTV reached a commercial carriage agreement with OAN, as it has with hundreds of other channels and as OAN has done with other TV providers that carry its programming.’ OAN founder and chief executive Robert Herring Sr.

has testified that the inspiration to launch OAN in 2013 came The statement continued: ‘DirecTV offers a wide variety of programming, including many news channels – https://venturebeat.com/?s=news%20channels that offer a variety of viewpoints, but it does not dictate or control programing on the channels.’Any suggestion otherwise is wrong.

The decision to renew the carriage agreement upon its expiration will be up to DirecTV which is now a separate company outside of AT&T.’   DirecTV’s parent firm is still AT&T though, and the telecoms giant did not refute other claims made by Reuters’ investigation.   OAN derives nine tenths of its income – which has not been disclosed – by receiving a cut of subscription revenue from satellite broadcaster DirecTV, which broadcasts it to tens of millions of homes. The DirecTV deal also means OAN does not have to rely as heavily on advertiser revenue, meaning it has less to fear from woke mobs who’ve targeted other broadcasters’ advertisers, including those seen on Fox News, in a rage over the network’s conservative content.  AT&T also helped build controversial right-wing news network One America News by suggesting its creation, then offered to buy a five per cent stake in it in October of 2013, and allowing OAN to lobby in favor of a buy-up that triggered antitrust concerns, Reuters claimed.  AT&T has been a crucial source of funds flowing into OAN, providing tens of millions of dollars in revenue, court records showOAN founder and chief executive Robert Herring Sr.

has testified that the inspiration to launch OAN in 2013 came from AT&T executives.’They told us they wanted a conservative network,’ Herring said during a 2019 deposition seen by Reuters. ‘They only had one, which was , and they had seven others on the other side.

When they said that, I jumped to it and 해외스포츠중계 – https://www.spostv.com/ built one.’Since then, AT&T has been a crucial source of funds flowing into OAN, providing tens of millions of dollars in revenue through DirecTV, court records show.  One America News, the far-right network whose fortunes and viewership rose amid the triumph and tumult of the Trump administration, has flourished with support from a surprising source: AT&T, the world’s largest communications companyIn fact, 90 percent of OAN´s revenue came from a contract with AT&T-owned television platforms, including satellite broadcaster DirecTV, according to 2020 sworn testimony by an OAN accountant.Herring has testified he was offered $250 million for OAN in 2019.

Without the DirecTV deal, the accountant said under oath, the network´s value ‘would be zero.’The state and federal court documents reviewed by Reuters detail a lucrative relationship for OAN with AT&T, even as the two occasionally tangled in court.The records include a reported offer by AT&T to acquire a five percent equity stake in OAN and AWE, though the two sides ultimately signed a different deal. The court filings also cite a promise by OAN to ‘cast a positive light’ on AT&T during newscasts, as AT&T began its – ultimately successful – bid to buy DirecTV after it worried the deal could be struck down over fears it could breach antitrust laws. The confidential OAN financial records are drawn in part from testimony, including by Herring and the accountant, generated during a labor lawsuit brought against OAN by a former employee and unrelated to AT&T. When that case went to trial last year, the network´s lawyer told the jury that AT&T was keeping OAN afloat.’If Herring Networks, for instance, was to lose or not be renewed on DirecTV, the company would go out of business tomorrow,’ OAN lawyer Patrick Nellies told the court, a transcript shows.

DailyMail.com has contacted AT&T for further comment on Reuters’ claims. Jim Greer, an AT&T spokesman, declined to comment on the testimony about OAN´s re

Sair da versão mobile